Żorskie Muzeum odświeża wizerunek.
Nowa siedziba Muzeum „dojrzewa” przy ul. Męczenników Oświęcimskich. Prace zewnetrzne są na ukończeniu. Wraz z postępami z budową postępuje praca nad wizerunkiem Muzeum – nowoczesnym, otwartym na edukację i działania zewnętrzne.
Na pierwszy ogień poszedł logotyp. Muzealnicy podjęli się rewitalizacji znaku firmowego, który jednoznacznie określi status działalności muzeum wraz z podziałem na działy Kultur Pozaeuropejskich i Historii i Kultury Regionu. Dotychczasowe logo odzwierciedla tylko jeden zakres działalności - związanej ze zbiorami afrykańskimi. Nowe logo łączy w znaku idee muzeum jednorodnego, który scala te dwa potężne działy, nie przeważając szali tylko na jeden z nich.
Jak wyglądało poszukiwanie wspólnego mianownika dla obu tak odrębnych dziedzin jak historia Żor i kultura ludów afrykańskich i co jest najbardziej charakterystyczne dla Żor i dla Afryki? Odpowiedź jest prosta – spójrz na nowe logo: