„Siła obrazu” to tytuł najnowszej wystawy w Domu Kultury, prezentującej dzieła pracowników Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania. Artyści prezentujący swoje prace zajmują się grafiką warsztatową, plakatem, malarstwem cyfrowym, fotografią, projektowaniem graficznym. Tytuł wystawy jest symboliczny, nie chodzi tylko o oddziaływanie na odbiorcę obrazem, ale przede wszystkim o postrzeganie rzeczywistości poprzez zmysł wzroku.
Siła obrazu, czyli moc komunikacji wizualnej w projektowaniu, jak i ogólnie w sztuce jest bardzo istotna i niejednokrotnie dzięki swojej klarowności precyzyjnie przekazuje zawarte w dziele treści. Komunikat ten w przypadku sztuki współczesnej np. grafiki warsztatowej nie musi być oczywisty i widoczny na pierwszy rzut oka. Symbole i metafory zawarte w fotografii, obrazie, plakacie mogą być jasnym komunikatem dla odbiorcy, ale nie jest to jedyna droga, ponieważ we współczesnej sztuce dzieła można interpretować na wiele różnych sposobów. Mimo wszystko nie stoi to na przeszkodzie twórcy, aby mógł on wyrazić siebie i swoje emocje za pomocą grafiki, malarstwa czy rysunku. Takie prace też wnoszą pewne komunikaty, mogą to być emocje ukazane poprzez dynamiczną kompozycję czy odpowiednią kolorystykę.
Podsumowując – wystawa ma na celu pokazanie „Siły obrazu” – między innymi koncepcji związanej z nierozerwalnością zmysłu wzroku i sztuki wizualnej i budowania pewnego rodzaju komunikatów, właśnie poprzez sztukę. Komunikaty te mogą być mniej lub bardziej klarowne, ale wspólnym mianownikiem w przypadku tej wystawy jest działanie na zmysł wzroku.
Źródło: MOK