Coraz częściej oszuści podszywają się pod Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W ostatnim czasie do takiej sytuacji doszło w naszym województwie, w Rydułtowych. Oszust, podał się za pracownika ZUS, wszedł do mieszkania pod pretekstem wypłaty świadczenia. Musimy pamiętać, że Zakład nie wysyła swoich pracowników do domów klientów.
Oszuści na wiele sposobów próbują oszukać naszych klientów. Metody są różne, m.in. kontaktują się telefonicznie w celu umówienia spotkania dotyczącego dziedziczenia składek z subkonta, wypełnienia wniosku o przeliczenie świadczenia, wypłaty z nadpłaty podatku, czy nawet wypłaty równowartości świadczenia. – Przestrzegamy naszych klientów, że nie dzwonimy i nie odwiedzamy ich w domach w sprawie przeliczenia składek, podwyższenia świadczeń, czy wypłaty nadpłaconego świadczenia bądź też wypełnienia innych dokumentów. Nie wystawiamy też żadnych faktur do zapłaty zaległych składek w korespondencji mailowej – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
Osoby, chcące uzyskać informacje na ten temat swojego świadczenia, porady z zakresu ubezpieczeń społecznych, mogą skorzystać z bezpłatnych porad ZUS osobiście na sali obsługi klienta lub poprzez kontakt telefoniczny pod numerem (22) 560 16 00.
Kontakt z klientem zawsze odbywa się osobiście w siedzibie Zakładu, listownie lub poprzez uwierzytelniony profil na PUE. Pracownicy ZUS odwiedzają klientów w domu tylko w przypadku kontroli wykorzystania zwolnień lekarskich – jest to jedyna sytuacja wizyty bez zapowiedzi. Pracownicy ZUS zawsze posiadają legitymację oraz upoważnienie do przeprowadzenia kontroli.
– Niestety, prób kolejnych oszustw ,,na pracownika ZUS” jest coraz więcej. Prosimy naszych klientów o zachowanie szczególnej ostrożności. Pamiętajmy, że podawanie danych osobowych oszustom może zostać wykorzystane na niekorzyść klientów ZUS. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub poprzez Centrum Obsługi Telefonicznej – przestrzega rzeczniczka.
Info. ZUS Śląsk