Od poniedziałku, 18 maja, aż do odwołania w Urzędzie Miasta Żory obowiązują opisane niżej zasady obsługi interesantów.
Urząd Miasta przyjmuje klientów po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznie wizyty z pracownikiem danej komórki organizacyjnej w zakresie niżej wymienionych spraw:
rejestracji stanu cywilnego,
ewidencji ludności i dowodów osobistych,
wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych.
Wydział Spraw Obywatelskich, w szczególności w realizacji zadań wymienionych powyżej przyjmuje klientów od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:00 – 12:30 oraz 13:30 – 19:00.
W realizacji pozostałych zadań (z wyłączeniem sytuacji wymagających osobistego zgłoszenia się do Urzędu) kontakt klientów z pracownikami następuje telefoniczne lub mailowo w godzinach pracy Urzędu.
Śluby odbywają się przy ograniczeniu liczby obecnych osób do nowożeńców oraz świadków.
Klienci mogą przesyłać korespondencję pocztą tradycyjną lub elektronicznie za pośrednictwem Systemu Elektronicznej Skrzynki Podawczej lub ePUAP.
Przy wejściu do obu budynków Urzędu Miasta Żory ustawiona jest „skrzynka podawcza”, do której klienci mogą składać dokumenty lub informacje (bez potwierdzenia złożenia dokumentu) z prośbą o kontakt w prowadzonej przez Urząd sprawie.
Zawieszona pozostaje możliwość osobistego składania skarg i wniosków.
Źródło: UM