VI Festiwal Twórczości Religijnej Fide et Amore zaprasza na spotkanie ze sztuką: Wieczór II "Chwała Boża w naturze".
10 sierpnia, godz. 19:00
Kościół Ewangelicko-Augsburski Zbawiciela
Chwała Boża w naturze
Ody i pieśni nabożne pana profesora Gellerta z melodiami przez Karola Filipa Emanuela Bacha ułożone
Program:
Carl Philipp Emanuel Bach (1714–1788)
Na Nowy Rok Er ruft den Sonn und schafft den Mond
Pieśń pasyjna Erforsche mich, erfahr mein Herz
Chwała Boża w naturze Die Himmel Rühmen
Wilhelm Friedemann Bach (1710–1784) Polonaise g-moll F.12
Pieśń pokutna An dir allein
Chrystus obroną Kościoła Wenn Christus seine Kirche schützt
Wieczorny rachunek sumienia Der Tag ist wieder hin
Carl Philipp Emanuel Bach Fantazja fis-moll „CPE Bachs Empfindungen“
Przeciwko pysze Was ist mein Stand
Pieśń wieczorna Für alle Güte sei gepreist
Pieśń wielkanocna Jesus lebt
Wykonawcy:
Karolina Brachman (sopran) urodziła się w Rudzie Śląskiej. Studiowała teorię muzyki oraz śpiew u prof. Henryki Januszewskiej w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Studia wokalne kontynuowała w Hochschule für Musik Köln w klasie prof. Barbary Schlick. Ukończyła je w 2007 roku, uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Działalność artystyczna Karoliny Brachman związana jest głównie z nurtem tzw. historycznego wykonawstwa muzyki dawnej. Od lat artystka współpracuje z dyrygentami i zespołami, wykonującymi muzykę dawną na instrumentach z epoki: Rheinische Kantorei pod kier. Hermanna Maxa, Musica Fiata / La Capella Ducale Rolanda Wilsona, Kölner Akademie, Marais Consort, Accentus Austria, orkiestrą La Stravaganza Köln, zespołem wokalnym Ars Choralis Coeln. Jednak jej repertuar i doświadczenia obejmują nie tylko muzykę średniowiecza, w tym chorał gregoriański, czy wszystkie gatunki muzyki baroku i klasycyzmu, ale też romantyczną i współczesną muzykę kameralną. Projekty koncertowe i nagrania płytowe z muzyką średniowieczną i barokową z udziałem Karoliny Brachman zdobywały w ostatnich latach uznanie międzynarodowej krytyki oraz liczne nagrody fonograficzne, m.in. Diapazon oraz Choc du Monde de la Musique. Artystka występowała na licznych festiwalach międzynarodowych, w tym m.in. Styriarte oraz Trigonale (Austria), MDR Musiksommer, Romanischer Sommer (Köln), Oude-Muziek Festival (Utrecht, Holandia), Händel Festspiele (Halle), Bachfest Leipzig, Tage Alter Musik w Ratyzbonie, Europäische Wochen Passau, Rheingau Musikfestival, oraz Schleswig-Holstein Musik Festival.
Alexander Puliaev urodził się 1962r. w Petersburgu (wówczas Leningrad). W wieku lat 6 rozpoczął naukę gry na fortepianie i w 1985r. ukończył studia pod kierunkiem Władimira Natanssona w konserwatorium moskiewskim. Po kilku latach aktywności koncertowej na polu pianistycznym Alexander Puliaev zdecydował się poszerzyć swoje kompetencje o historyczne instrumenty klawiszowe i podjął studia w zakresie klawesynu u Anneke Uittenbosch i pianoforte u Stanleya Hooglanda w Sweelinck Conservatorium w Amsterdamie.
W roku 1993 został laureatem Międzynarodowego Konkuru Klawesynowego w Warszawie. Od 1998r. Alexander Puliaev mieszka w Niemczech, gdzie w Hochschule für Musik Köln Standort Wuppertal prowadzi regularną działalność pedagogiczną. Jest cenionym w kraju i za granicą solistą i kameralistą, występował pod batutą takich dyrygentów jak Peter Schreier, Ivor Bolton, Marcus Creed, Christoph Spering. Na polu muzyki kameralnej współpracuje z Dorothee Oberlinger, Antonem Steckiem, Hille Perl, Christophem Mayerem, Vittorio Ghielmi, zespołami Ensemble 1700, Kontraste Köln, Concerto Köln, Das Neue Orchester Köln. Jest obecny na międzynarodowych festiwalach muzycznych całego świata, m.in.: w Nantes, Tokyo, na Schleswig-Holstein Musik-Festival, Festa da Musica (Lisbona), Stockstädter Musiktage, Arolser Barock-Festspiele, Banchetto Musicale w Winie. Dla radia i telewizji oraz wytwórni płytowych BIS i MARC AUREL dokonał licznych nagrań.