3 października od 12.00 do 16.00 odbędzie się na rynku impreza z udziałem Mlecznej Ekspedycji zaplanowana w ramach programu „Stawiam na mleko!” – ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej mleka i produktów mlecznych.
W Żorach na billboardach pojawiły się informacje o kampanii „Stawiam na mleko!”, a w sklepach plakaty zapraszające do udziału w mlecznych imprezach. Dla mieszkańców przygotowano wiele atrakcji. Najmłodsi będą mogli poukładać wielkie uliczne puzzle, pościgać się w zabawie ze specjalną taśmą i skosztować próbek mlecznych produktów. Dla uczestników mlecznych imprez przewidziano liczne zabawy z nagrodami, w tym konkurs dla całej rodziny o nazwie „Podaj dalej” polegający na sprawdzeniu wiedzy na temat produktów mlecznych i mleka. Weekendowa impreza to także możliwość spotkania się z dietetykami, którzy doradzą w kwestii zdrowego odżywiania oraz pomogą przy dobraniu odpowiedniej diety.
Dodatkowo w czwartek, 30 września w ramach kampanii, Mleczna Ekspedycja spotka się z uczniami Szkoły Podstawowej nr 3, Szkoły Podstawowej nr 11, Szkoły Podstawowej nr 15 raz Szkoły Podstawowej nr 17. Dla dzieci przygotowano ciekawe konkursy z nagrodami oraz gry i zabawy, które uczą jak ważne jest dla nas białko, wapń i inne składniki produktów mlecznych oraz co należy zrobić, aby mieć mocne zęby i kości.
Mleczna Ekspedycja składa się ze specjalnego Trucka Mlecznego, którego celem jest dotarcie do blisko 450 szkół w 108 miastach w całej Polsce, co oznacza objęcie działaniami blisko 450 szkół oraz 330 tys. dzieci i podobnej liczby osób dorosłych. Projekt zakłada wykorzystanie wszystkich możliwych kanałów komunikacyjnych, w tym m.in.: reklamę telewizyjną i prasową, cykliczne eventy, konkursy, promocję w punktach sprzedaży, działania outdoorowe oraz PR.
Trasa Konwoju Mlecznego przewidziana na trzeci rok kampanii objęła swoim zasięgiem tereny południowo-wschodniej Polski i poprowadzi przez następujące województwa: mazowieckie, lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie.
Informacje na temat imprez i trasy Mlecznego Konwoju można znaleźć na platformie internetowej www.stawiamnamleko.pl. W serwisie zamieszczono także informacje o diecie bogatej w produkty mleczne, przepisy na mleczne specjały oraz mleczne zagadki dla dzieci.
Kampania „Stawiam na mleko!” realizowana jest przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, współfinansowana przez Agencję Rynku Rolnego ze środków Unii Europejskiej, budżetu Polski oraz Funduszu Promocji Mleczarstwa. Akcja promująca mleko i produkty mleczne ma na celu wzrost spożycia mleka, a przez to poprawę stanu zdrowia dzieci i – w dalszej perspektywie – także całego polskiego społeczeństwa.
byłam widziałam spodziewałam sie czegoś lepszego:) no i nie było żadnej mlecznej degustacji