Baza firm

Ogłoszenia

Auto salon

Kino

Konkursy
Niedziela, 22 grudnia 2024 r.  Imieniny: Honoraty, Zenona

Nic na siłę

20.06.2011
Nic na siłę

Żłobek, na który miasto otrzymało dofinansowanie z rządowego programu „Maluch”, mieścić się będzie w obecnym Przedszkolu nr 16 na os. Sikorskiego, a najstarsze przedszkolaki przeniesione zostaną do budynku SP-15. O ile rodzice i nauczyciele wyrażą zgodę, uczniowie klas 4 - 6 przejdą do pustego segmentu ZS-3.

Dziś prezydent Waldemar Socha spotkał się z przedstawicielami Szkoły Podstawowej nr 15 i wyjaśniał, jak wyglądać będą zmiany. Dzięki dotacji przeznaczonej na żłobek, miasto zmodernizuje budynek Przedszkola nr 16, który wymaga generalnego remontu. Na ten cel przeznaczonych jest 600 tys. zł, z czego połowa to wkład własny gminy. To okazja, by z pomocą państwowych funduszy, odnowić sypiący się budynek. Grupa 5-6-latków przejdzie z przedszkola do budynku SP-15. - W przyszłym roku, ze względu na obowiązek zapisywania sześciolatków do szkół, do podstawówki i tak trafiłby podwójny rocznik – mówił prezydent po spotkaniu na konferencji. - W ten sposób jedynie przyspieszamy proces, którego i tak byśmy nie uniknęli. Placówka nie wymaga żadnych prac adaptacyjnych na potrzeby przyjęcia maluchów, ponieważ budynek powstał właśnie z myślą o utworzeniu tam przedszkola. Posiada w związku z tym duże sale, które bezpośrednio sąsiadują z dostosowanymi do potrzeb maluchów toaletami. Rozwiązanie takie nie będzie więc wymagało wysokich nakładów finansowych.

Klasy 4-6 planuje się przenieść z przepełnionego budynku SP-15 do nieużywanego segmentu Zespołu Szkół nr 3, gdzie znajduje się 15 przestronnych sal lekcyjnych po remoncie. W SP-15 pozostałyby tylko młodsze klasy. - Dzięki planowanym zmianom, dzieci nie będą musiały siedzieć w szkole do późna, będą uczyć się w wygodnych salach. Unikniemy ścisku, skoro możemy wykorzystać zupełnie pusty segment w Zespole Szkół nr 3 – argumentował prezydent. - Pomieszczenia są w świetnym stanie, gotowe na przyjęcie dzieci.

Wychodząc naprzeciw obawom nauczycieli, prezydent uspokajał, że do nowego budynku dzieci przejdą wraz z kadrą i częścią dyrekcji. Sprawa pozostaje jednak otwarta. Prezydent Socha daje społeczności SP-15 wolną rękę. Jeśli nauczyciele i rodzice uznają, że wolą pozostać w SP-15 i nie zgodzą się na przeprowadzkę, starsze klasy podstawówki nadal będą uczyć się w starej szkole. W takiej sytuacji prezydent zapowiedział reaktywację SP-14 w pustym segmencie.

Tymczasem jutro w Szkole Podstawowej nr 15 odbędzie się zebranie, na którym nauczyciele i rodzice rozważą powyższe propozycje. Patrycja Cieślak-Starowicz


Komentarze:
~XYZ (2011-06-20 19:30:49)

Nie dla tej postawy Prezydenta! Rozumiem, ze Prezydent Socha chce się wywiązać z obietnic o otwarciu żłobka, ale żeby dzieci 9-10 letnie chodziły do szkoły razem z 14-16 latkami ? Co z tego, że będzie osobny, pusty segment jak gimnazjaliści dość często będą pokazywać na co ich stać. Wiem, bo kilka lat temu chodziłem do tego gimnazjum (z 3-4 lata temu). Więc tej decyzji stanowcze NIE!

~MYCHA (2011-06-20 19:45:06)

cały wątek protestu znajduje się w temacie poniżej "Prezydent uzyskał absolutorium" - PROSIMY REDAKCJĘ O PRZENIESIENIE TU DYSKUSJI

~Reaktywacja SP-14? (2011-06-20 20:08:20)

Niby sprytnie, ale po co reaktywacja SP-14? Na osiedlu nie ma tylu dzieci, żeby tworzyć osobną szkołę. To zdanie nie znaczy nic innego, jak to, że wcześniej czy później i tak wyprosi się obecne klasy 4-6 z SP-15. To dosyć oczywiste i wynika wprost z jego wypowiedzi. Po co w takim razie mówi się, że decyzję podejmą rodzice i nauczyciele?

~Dwie teorie na temat oszczędzania (2011-06-20 20:28:21)

Skoro pan prezydent i pani dyrektor G-3 tak bardzo liczą pieniądze i tak lekko przychodzi im pomijanie aspektów społecznych, to proponuję dwa rozwiązania. Na tym drugim miasto może zarobić krocie!!! Panie prezydencie, proszę to sobie policzyć, część budynku sprzedać za kilkanaście milionów jakiemuś podmiotowi, zaś następne kilka rocznie zaoszczędzić na drugim pomyśle.
Pierwsza teoria (delikatna): Przeniesienie Powiatowego Urzędu Pracy do tych pomieszczeń i zwolnienie obecnej siedziby PUPu na żłobek. Cały problem jest wtedy rozwiązany. Jakie są tego przeszkody?
Druga teoria (drastyczna): Zlikwidowanie żorskiego III LO (Miarka, Tischner, Budowlanka i ZS-1 na księcia bez problemu przejmą młodzież), zlikwidowanie G-3 (skoro małe dzieci mogą biegąć po osiedlu to tym bardziej gimnazjaliści - gimnazjalistów wchłania w połowie G-6, a resztę G-4, G-2, G-1 i G-8, które mają budynki w pełni przygotowane dla dużo większej liczby oddziałów). Jak to się podoba prezydentowi? Miasto może zarobić wtedy grube miliony na obecnym budynku ZS-3 i obsługi obecnych szkół! Baza sportowa zaś dalej będzie służyć mieszkańcom! Czy ten pomysł jest do przełknięcia, czy mamy jakąś społeczną blokadę nie do pokonania, panie prezydencie? Przecież pan tak liczy każdy grosz (patrz: pawilon ogniowy i świńskie miasteczko), to proszę się odważyć to zrobić!!! Przecież pan nie zwraca uwagi na zdania rodziców, a tym bardziej nauczycieli, którzy martwią się o swoje dzieci! Nauczyciele ZS-3 to dobrzy pedagodzy i na pewno znajdą bez problemu pracę w Żorach. To jak? Podoba się panu teoria zarobienia kilkunastu milionów dla miasta? Po co kruszyć kopie o jakieś śmieszne kilkaset tysięcy i powodować rozstrój kilkuset dzieci i rodziców w mieście? Wystarczy zapewnić pracę kilkudziesięciu nauczycielom ZS-3!!! Pozdrawiam - też liberał, jak pan, panie prezydencie.

~AAAA (2011-06-20 20:33:11)

ROZUMIEM RODZICOW UCZNI SP-15 ALE TA CAŁA PANIKA "ŻEBY DZIECI 9-10 LETNIE CHODZIŁY DO SZKOŁY RAZEM Z 14-16 LATKAMI"PRAGNĘ PRZYPOMNIEĆ ŻE PUKI NIE NASTAŁY CZASY GIMNAZJUM DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ CHODZIŁY DZIECI OD 8 DO 15 LAT I NIE BYŁO ŻADNEGO PROBLEMU.

~qqq (2011-06-20 20:54:03)

Szkoda że w tym całym prezydenckim zamęcie zapomniano o dzieciach i ich rodzicach, o tym co oni sądzą w tej sprawie! No tak niższa klasa społeczna zawsze musi się podporzadkować wymysłom i obietnicom tych, co naprawdę nie wiedzą co z taką wielką kasą zrobić i tylko komplikują innym życie!

~wojo (2011-06-20 21:04:00)

Brawo AAAA, nareszcie ktoś rozsądny w całej tej paplaninie i głupiej dyskusji. Dzieci kiedyś chodziły do podstawówki do 15 r.ż a często gęsto zdarzali się 17-18 latkowie i jakoś to wszystko się kręciło. A co dwóch teorii oszczędzania to niezbyt trafione obydwa pomysły a szczególnie ten drugi. Proszę sobie przypomnieć likwidowanie właśnie żłobka , przedszkoli w których obecnie brakuje miejsc. Za lat kilka , kilkanaście dzieci będą potrzebowały miejsca w szkołach podstawowych , gimnazjach , szkołach ponadfgimnazjalnych.. Nie niszcmy więc tego co w przyszłości nam się przyda. A na marginesie ; Jak można zlikwidować szkołę gdzie w ciągu ostanich lat wskaźnik zdawalności matury jest 100%, aśrednia wyników maturalnychnajwyższa w mieście. Zastanówmy się.

~do wojo (2011-06-20 21:34:38)

Już kiedyś to dokładnie wyjaśniano. Ten sposób interpretacji ociera się o manipulację i podobno pozostałe szkoły ponadgimnazjalne protestowały w tej sprawie. Wg takiego pomiaru III LO ma lepszy wynik maturalny niż Frycz-Modrzewski w Rybniku... hahah. Zapytaj w tej szkole, ilu uczniów nie przystąpiło do matury i dlaczego tak dużo. Nie ma się co dziwić, że w tym momencie wskaźniki zdawalności oraz średnia wyników są takie wysokie. W pozostałych szkołach wszyscy przystępowali do matury, a w IIILO chyba kilkanaście w ogóle nie podeszło. To ciekawe zjawisko, dlaczego tak się stało.

~hm (2011-06-20 21:36:18)

tendencyjny artykuł, brak obiektywizmu, na polityczne zlecenie...

~~~ (2011-06-20 21:48:46)

Dzieci chodziły kiedyś osiem lat do tej samej szkoły, znali je wychowawcy i wszyscy nauczyciele uczący w szkole, rozumieli ich problemy. Największe trudności wychowawcze zaczęły się, gdy powstały gimnazja. Po sześciu latach edukacji , młodzież w najtrudniejszym momencie swojego życia (w okresie dojrzewania) została wyrwana ze środowiska, które je rozumiało.

~jędrek (2011-06-20 21:50:16)

"AAAA i wojo"
jest prawdą ,że kiedyś dzieci razem się uczyły od 1 do 8 klasy,
ale właśnie dlatego zrobiono podział na podstawówkę i gimnazjum aby zróżnicować wiekowo dwie grupy uczniów.
Ciekawi mnie jedno - czy jeszcze w Polsce jest gdzieś szkoła podstawowa o klasach 1-3 ?
i inna szkoła o klasach 4-6?
ale numer - nasz prezydent znów będzie w wiadomościach - ten ma parcie na szkło

~!!! (2011-06-20 22:10:01)

Piękny odpoczynek funduje Pan naszym dzieciom, Panie Prezydencie!!!

~do jędrek (2011-06-20 22:23:47)

takie numery w Polsce istnieją chyba tylko w przypadku szkół filialnych, ale to na dalekich kresach w wioskach zabitych deskami. Także prezydenta na szkło to będzie, ale totalne zaparcie.

~sceptyk (2011-06-20 22:58:32)

Spokojnie po co się co gorączkować, Nasz wszechmocny Prezydent i tak zrobi co zechce. Siedzi i wymyśla co by jeszcze zepsuć. Nikogo nie pyta o zdanie, a wszyscy doradcy tylko potakują.

~qwerty (2011-06-20 23:13:32)

to jest dziwne. po wioskach dzieci z podstawówki mogą chodzić z gimnazjalistami (patrz rogozna roj rowien itp) a na Sikorskiego już niestety nie. rodzice nie maja nic do gadania! najwięcej pewnie plują się nauczyciele bo koryto jedno znika.

~olek (2011-06-20 23:17:15)

bo na wsiach nie ma PROMIENNEJ a w tym GIMNAZJUM jest ich pełno bo tam raczej nie mają aspiracji wybrania porządnej szkoły......

~do qwerty (2011-06-20 23:23:29)

nie koryto, a miejsce pracy, ale po co sfrustrowanemu takie rzeczy tłumaczyć. Swoją drogą najwięcej wypowiedzi w tej sprawie pochodzi od rodziców, ale światły umysł widać nie zdążył się z tym zapoznać

~do prezydenta (2011-06-21 00:30:48)

Nie rozumiem Cię Prezydencie!!! ?po co te wszystkie roszady, cały bajzel?! Nie można zostawić wszystkiego na swoim miejscu a ten żłobek zrobić w pustym skrzydle ZS 3? Ty to chyba masz za dużo wolnego czasu, że takie głupoty wymyślasz. Nie widzę w Twoim rozwiązaniu żadnej oszczędności ani logiki. Przecież przenosząc połowę przedszkola do szkoły, trzeba im zapewnić BEZPIECZEŃSTWO ?już widzę jak przedszkolaki korzystają z tego samego wejścia albo wspólnego boiska co gromada uczniów klas 1-3! Niby, że w szkole są przystosowane łazienki dla przedszkolaków? Ależ skąd ?w każdej salce przedszkolnej powinna znajdować się łazienka a tam tak nie ma. Kolejna sprawa to brak placu zabaw-a jego wybudowanie to nie mała kasa. Zatem nasz ?oszczędny? prezydent zamiast przystosowania jednego budynku przyszykował dwa drogie remonty! Znając życie jego kolejnym pomysłem będzie postawienie pomnika lub mega drogiego budynku ?ognia?! JA JAKO RODZIC 4-letniej DZIEWCZYNKI I MIESZKANIEC ŻOR NIE ZGADZAM SIĘ TO!

~xxx (2011-06-21 08:08:30)

jakby tak prezydent kazdego o zdanie pytał to nie wiem co by to było!!! Jego 4 kadencja o czyms świadczy!!!! Robicie burze w szklance wody i tyle!!!! Myslicie tylko o sobie a pomyslcie o tych maluszkach co nie mają miejsca w żłobku!!!!! Jak najbardziej popieram pomysł prezydenta!!!!

~:):):):) (2011-06-21 08:30:43)

W pełni popieram xxx .Wszystkie komentarze i rodziców i nauczycieli dotyczące sprawy SP -15 są bardzo subiektywne. A na dodatek obrażają wiele osób czy są winne czy nie jak.np mieszkańcy ul.Promiennej.Jako rodzic rozumie rodziców dzieci z SP- 15 , że boją się zmian ale nie potrafię zrozumieć obrażania innych.Życzę wszystkim rodzicom i nauczycielom z SP - 15 więcej rozsądku i obiektywizmu, ponieważ emocje są złym doradcą

~DO XXX (2011-06-21 08:49:52)

ale dlaczego robić dobrze maluszkom kosztem innych dzieci(przedszkolaków)? czy one są gorsze? Nie zdziwiłbym się że jesteś "z otoczenia prezydenta" dlatego tak piszesz. popieram tego co napisał "do prezydenta".

~NIE DLA ZMIAN!!!! (2011-06-21 09:06:49)

Po co robić rewolucje w szkole i przedszkolu skoro można bez jakichkolwiek zmian utworzyć żłobek w skrzydle ZS3. Koszty? Jakoś trudno mi uwierzyć, ze będą o wiele wyższe skoro przekształcenie szkoły dla przedszkolaków ( łazienki w salkach, plac zabaw, rozwiązanie kwestii jadalni itp) też kosztuje!

~Edyta (2011-06-21 09:47:12)

Ja tez uwazam, że nie potrzebna afera:)
Dzieci bardzo szybko przyzwyczajają sie do nowego otoczenia i pewnie im jest to bez roznicy. Nie wiem czemu mówicie tak o ulicy promiennej, mieszkaja tam rozni ludzi tak jak i wszedzie, a robisz z nich najwiekszą patologie pisząc tak o nich, bo niby są biedniejsi od Ciebie???
Aby nie było nie mieszkam na tej ulicy ale znam niektorych i są normalnymi ludzmi:)
Rodzice ochłonijcie troche!!!

~haha (2011-06-21 10:27:37)

ogarnijcie się wszyscy bo szkoda mi was.

~... (2011-06-21 10:53:14)

NO TAK JAK ZWYKLE LICZY SIĘ KASA A NIE DOBRO DZIECI....

~mama przedszkolaka (2011-06-21 11:53:33)

Ja sobie nie wyobrażam 5 latków w szkole... co z tymi dziećmi, które w przedszkolu przebywają od 6 rano? co z posiłkami i toaletami? zgadzam się, że w żorach potrzebny jest żłobek, ale nie kosztem innych dzieci

~pff (2011-06-21 12:13:40)

Szkoda tylko że zs3 nie ma ani stołówki ani świetlicy. Gdzie klasy 4-6 będą jeść albo zostawać po lekcjch. Po drugie brak osobnego wejścia. I dwie sale gimnastyczne na podstawówke gimnazjum i liceum???
Chory pomysł...

~stary zrzęda (2011-06-21 12:20:48)

Szanowni Rodzice z Sikorskiego. Zanim się rozkecicie i zaczniecie ostro najeżdżać na mieszkańców Promiennej, przypomnijcie sobie, co o mieszkańcach z SIkorskiego od czasu do czasu wypisują ludzie z innych dzielnic. Przykre? Przykre. Uogólniają i bez sensu ? DOkładnie. Więc weźcie na wstrzymanie zanim zaczniecie obrażać innych.

~LOREK (2011-06-21 12:36:51)

nikt kto nie mieszka bezpośrednio przy PROMIENNEJ nie zrozumie problemu i tego co się tam dzieje-dziennie policja, ambulanse, bardzo współczuje tym nielicznym porządnym, czekającym na mieszkania tam dorzuconym ale takich jest niestety garstka....wiadomo dla kogo w większości wybudowano to getto,zapytajcie najbliższych sąsiadów, chcieli nawet się odgradzać płotem, to naprawdę nie jest przyjemne dla oczu co tam się wyprawia NIE DZIWIĘ SIĘ RODZICOM 9-10 LATKÓW,ZE NIE CHCĄ SWYCH DZIECI W POBLIŻU PROMIENNEJ!!!!!!

~jkl (2011-06-21 13:25:27)

...niepotrzebne pomniki, mega drogi budynek ogień, rozbudowa MOKu, gimnazjon, świńskie miasteczko- na to wszystko kasę prezydent potrafi znaleźć a na tak potrzebnym mieszkańcom inwestycją jak żłobek to na każdym kroku szuka oszczędności -kosztem naszych dzieci! WSTYD! WSTYD! WSTYD! WSTYD! WSTYD!

~!!!! (2011-06-21 13:36:27)

Wstyd to krasc i z d*** spasć!!!! Nie kosztem dzieci tylko chciałes napisac kosztem rodziców!!!!!!!! Na kazdą inwestycje jest inna pula pieniedzy!!! Myslisz ze jak dostaną zory jakąs kase to moga zrobic z nimi co chca!!!!! Mało wiesz:) Bynajmniej cos w Żorach sie dzieje!!!! I najgorsze jest to ze ludzie z innych miejscowosci to doceniają a żorzanie nie!!!! Wiecznie źle i wiecznie mało!!!!

~jkl (2011-06-21 13:44:15)

no i jeszcze jedno ...może złobek zrobić w tym budynku ogniu - przynajmniej jakiś pożytek byłby z niego

~Ciekawy (2011-06-21 14:33:17)

Ciekawe, ile żlobków i przedszkoli można wybudować lub wyremontować za wartość Muzeum Ognia, które miało być chyba otwarte w czerwcu 2010 r. (jeśli pomyliłem się, to proszę mnie poprawić). A czy ktoś wie, kiedy w Żorach będzie latał Miś podczepiony do śmigłowca? Ten Miś, któremu sie oczko odlepiło, temu misiu. Pozdrawiam wszystkich wyborców Pana Prezydenta.

~A dlaczego to żłobek nie może być tam (2011-06-21 16:16:27)

PUP na Korfantego jest w budynku po byłym przedszkolu. Dlaczego nie dać tam żłobka, a PUPy przenieść na Sikorskiego do tych 15 pomieszczeń. Pytam się, dlaczego???

~1 zmiana zamiast 3 (2011-06-21 16:51:44)

pan prezydent nie lubi latwych i oczywistych rozwiazan. zamiast zrobic jedna zmiane on postanawia zrobic 3. przedszkolaki do SP15 klasy 4-6 do gimnazjum a zlobek w P16, a dlaczego nie zostawić przedszkoaków w P16, klas 406 w SP15, a złobka nie otworzyć w pustyych pomieszczeniach na parterze ZS3. kasy jest dosc zeby dokonac tam stosownych modernizacji a wtedy wszyscy byliby zadowoleni. A przeciez te pomieszczenia i tak stoja puste! parking jest tam duzy, rodzice swobodnie mogliby dowozic dzieciaczki do złobka.

~; (2011-06-21 17:57:30)

a mnie się wydaje że pan prezydent bardzo fajnie chce rozwiązać tą sprawę nie rozumiem o co tyle szumu zamiast się cieszyć że będzie żłobek w tym miejscu gdzie przedszkole to wy tylko narzekacie a jak by nie było żłobka to taż płaczecie i wydaje mi się że jest to słuszna decyzja tym bardziej że będzie on na sikorskim gdzie jest najwięcej dzieci bardzo dobrze że ten budynek będzie wyremontowany przynajmniej dla bezpieczeństwa waszych maluszków a co do sp15 to chyba płaczą ci tylko o którym chodzi że dzieci będą miały blisko do sp 15 a nic się im nie stanie jak podejdą kawałek dalej czyli do g3

~inaczej (2011-06-21 18:52:31)

A mnie sie wydaje, że ktoś bardzo chce, aby dzieci z klas 4-6 SP-15 zostały wtłoczone w niedalekiej przyszłości do ZS-3, zapewniły dalszy byt temu zespołowi, który w nadchodzącym niżu aż do ok. 2025 roku traci bardzo szybko rację istnienia.
Bo inaczej, to po co te wszystkie roszady? Żłobek dostępnymi dla miasta środkami można wybudować w tych pomieszczeniach lub w siedzibie PUP na Korfantego nie niszcząc SP-15.

~GGG (2011-06-21 19:33:07)

Ja popieram pomysł,,,urząd pracy do szkoły a tam żłobek.Przecież panie i tak nie szukają pracy dla potrzebującym,ograniczyć zatrudnienie urzędu I ZROBIĆ ŻŁOBEK.

~ciepla posadka (2011-06-21 19:36:40)

moim zdaniem zlikwidowac ZS3, w pustym budynku po bylej 14 utworzyc złobek duzy dla wszystkich maluszków z Żor a nie trzymac tylko posade dla pani dyr.ZS3

~### (2011-06-21 19:43:59)

Dla mnie to beznadziejny pomysł. Czy ktoś pomyślał o rodzicach i ich dzieciach z przedszkola, które mają np 2 dzieci w przedszkolu i będą musieli biegać z jednym do SP15 a z młodszym do przedszkola. Dla mnie to totalny bezsens. O takich "mało istotnych" sprawach nikt nie pomyśli fajnie jak świeci słoneczko spacerek jest wskazany ale mrozy, deszcz, śnieg. O tym nikt nie pomyślał

~do ### (2011-06-21 20:22:17)

Co to za argumenty w ogóle? Może jeszcze zlikwidujmy SP-1 i SP-3 i przenieśmy klasy 4-6 do pobliskich gimnazjów. Ludzie, opamiętajcie się. Prezydentowi i dyrektor ZS-3 wpadł do głowy chory pomysł zniszczenia SP-15, a wy go popieracie? Powtarzam, żłobek w siedzibie PUPu(budynek po byłym przedszkolu) w centrum miasta na Korfantego, a pracownicy PUPu do pomieszczenień w ZS-3? Jakie są przeszkody takiego pomysłu? Chyba tylko jedna. To nie jest koncepcja pani dyrektor ZS-3 polegająca na wchłonieniu klas 4-6 już pewnie za rok do swojego zespołu i zapewnienie zatrudnienia dla swoich nauczycieli. To, że zniszczy się najlepszą podstawówkę w Żorach czyli SP-15 nie ma żadnego znaczenia. Nie dajcie się! Prezydent chce zaoszczędzić kosztem ludzi, a pani dyrektor ZS-3 rozwiązać swoje problemy kadrowe. To podłoże tego pomysłu!!!

~aabbcc (2011-06-21 21:57:02)

Pomysł jest co najmniej dziwny. Po co przenosić dzieci z przedszkola i uczniów ze szkoły jeżeli można otworzyć żłobek w nowym miejscu a takich nie brakuje. Podejrzewam, że w świetle ostatnich wydatków miasta nawet budowa nowego nie byłaby wielką przesadą. Ale z tego co Państwo piszą to chyba są jakieś tam alternatywne możliwości bez bezsensownego przenoszenia uczniów. Pomijając etaty dla nauczycieli i wyścigi szkół w ilości uczniów.... Pomijając Pana Prezydenta - w końcu z jakiegoś powodu jest nim czwarty raz... Jest chyba nieco rozsądniejsze wyjście - bez takich rewolucji.

~### (2011-06-21 22:24:10)

ja nie popieram tego pomysły jestem przeciwna. Ja jestem za tym żeby przenieść PUP do ZS3 a tam otworzyć żłobek taki jaki kiedyś był na osiedlu Korfantego.

~***** do ciepłej posadki (2011-06-21 22:39:38)

a w SP - 15 to nie walczą o ciepłe posadki po komentarzach widać to doskonale. Natomiast na prawie 11 tysięcznym osiedlu potrzebne są obie szkoły i żłobek i przedszkole.Brak czegoś zauważa się dopiero wtedy jak tego zabraknie. Najlepszym przykładem jest brak miejsca dla przedszkolaków, który wystąpił po likwidacji wielu przedszkoli.

~.... (2011-06-21 22:41:41)

coś sie tak tego pup uczepil(a) - żłobek na korfantego owszem był ale w budynku dzisiejszej rehabilitacji

~:):):) (2011-06-21 22:45:56)

do ciepłej posadki a może zlikwidować SP - 15 i zostawić jeden zespół szkół Nr 3 i przedszkole nr 16 a w SP - otworzyć żłobek i nie trzymać tylko posadkę dla pani dyr SP -15.

~mimi (2011-06-21 23:39:32)

NIE ROZUMIEM TEJ CAŁEJ SPRZECZKI.
SWEGO CZASU UCZĘSZCZAŁAM DO SP-14 OD 1 DO 8 KLASY. BYŁO NAS SPORO BO KLASY LICZYŁY NAWET OD A-Z.
PAMIĘTAM NAUCZYCIELI, KTÓRZY DAWALI SOBIE RADĘ Z NAMI WSZYSTKIMI I WYDAJE MI SIĘ, ŻE NIC ZŁEGO SIĘ NAM NIE DZIAŁO.
W TEJ CHWILI JESTEM MATKĄ I ZDAJE SOBIE SPRAWĘ, ŻE ŻŁOBKI SĄ POTRZEBNE.
NIESTETY WIELU Z NAS NIE STAĆ NA PRYWATNE ŻŁOBKI CZY PRZEDSZKOLA I MOŻE CZAS POMYŚLEĆ O TYCH MALUCHACH.
UWAŻAM, ŻE TRZEBA CIESZYĆ SIĘ Z POZYSKANYCH PIENIĘDZY NA ŻŁOBKI.
JEST TO SZANSA DLA NASZYCH MALUCHÓW I DLA ICH RODZICÓW BY SPOKOJNIE MOGLI IŚĆ DO PRACY.
NIE KAŻDY MA TEŻ BABCIE PEŁNOETATOWĄ,A NIESTETY PRACOWAĆ TRZEBA.
ZWOLENNICZKĄ PREZYDENTA NIE JESTEM ALE MYŚLĘ O DZIECIACZKACH.
NAM KIEDYŚ NIC SIĘ NIE DZIAŁO TO CZEMU MIAŁO BY SIĘ TERAZ COŚ DZIAĆ.
OD ZAWSZE W SZKOŁACH BYŁY DOBRZY I ŹLI UCZNIOWIE - GRUNT TO DOBRZE WYCHOWYWAĆ SWOJE DZIECKO.
MAMY PRZYROST NATURALNY WIĘC MOŻE TO JEST POWÓD PILNEJ POTRZEBY ŻŁOBKA LUB PRZEDSZKOLI A NIE KWESTIA CIEPŁYCH POSADEK.
DLACZEGO LUDZIE POTRAFIĄ TYLKO KRYTYKOWAĆ ZA WSZYSTKO MOŻE DOSZUKAJMY SIĘ W TYM WAŻNIEJSZYCH INTENCJI.
ZASTANÓWCIE SIĘ JAK DŁUGO TRZEBA CZEKAĆ NA MIEJSCE W ŻŁOBKU LUB PRZEDSZKOLU...CHYBA, ŻE JUŻ SIĘ ZAPOMNIAŁO.
BO JA UWAŻAM, ŻE ILOŚĆ MIEJSC W PRZEDSZKOLACH TO KOSZMAR I JESTEM ZA TYM BY TE MIEJSCA TWORZYĆ. I TO JEST NAJWAŻNIEJSZE.
DZIECI W ŻORACH PRZYBYWA A NIE UBYWA WIĘC UWAŻAM, ŻE TO DOBRY POMYSŁ.
JA NIE NARZEKAM NA TO JAKIM JESTEM CZŁOWIEKIEM WYCHODZĄC Z SP-14 A BYŁO NAS TAM WTEDY WIELU.
TERAZ MAM DZIECKO I CHCE BY BYŁO DLA NIEGO MIEJSCE W ŻŁOBKU I W PRZEDSZKOLU.
CIESZĘ SIĘ TEŻ NA REMONT.
WYSTARCZY POPATRZEĆ NA ZESPÓŁ SZKOLNO -PRZEDSZKOLNY W ROGOŹNEJ JAK JEST TAM PIĘKNIE PO REMONCIE I TO WSZYSTKO DLA NASZYCH DZIECI.
NIE UWAŻAM, ŻE KTOŚ W WYDANIU TYCH PIENIĘDZY MIAŁ INTERES.
MUSIMY SIĘ TYLKO PRZYZWYCZAIĆ DO NOWEJ SYTUACJI.
JA WIERZĘ, ŻE TO WYJDZIE NA DOBRE.

~do mimi i do wszystkich! (2011-06-22 06:53:28)

W takim razie niewiele rozumiesz, w tym także tego, że na forach nie piszę się drukowanymi literami. Także tego, że nikt nie musi się przyzwyczajać do chorego pomysłu, który jak na chorobę przystało, próbowano wprowadzić po cichutku, tuż przed końcem roku, czyli tak, aby nikt nie zdążył zaprotestować. Na szczęście stało się inaczej i rozpoczęła się bardzo ważna dyskusja dotycząca oświaty w naszym mieście. Istnieje kilka rozwiązań dla koncepcji żłobka takich, aby nie niszczyć świetnie działającej Szkoły Podstawowej nr 15 oraz skomplikowanej i delikatnej materii społeczności lokalnej, która tam doskonale funkcjonuje oraz dzieci, które kochają swoją szkołę i w jednej chwili straciły marzenia o spokojnych wakacjach. Jeżeli pan prezydent w mało elegancki sposób na kilka dni przed zakończeniem roku szkolnego wzywa dyrektorkę nie po to, aby z nią dyskutować na temat rozwiązań, ale po to, aby POINFORMOWAĆ ją przeniesieniu to znaczy tyle, że nie obchodzą go aspekty społeczne czysto ekonomicznej decyzji. Postanowił już dużo wcześniej, prawdopodobnie z panią dyrektor ZS-3. Na pewno nie interesuje ich wcale zdanie rodziców i nauczycieli, skoro wcześniej prezydent powiedział, że w wypadku braku zgody na przeniesienie i tak reaktywuje SP-14 w budynku ZS-3. Do 2025 roku, kiedy to zacznie powoli wracać wyż demograficzny nie ma żadnego uzasadnienia dla reaktywacji SP-14. Nie ma takiej potrzeby na tym osiedlu. To znaczy jest, tylko jedno - już wcześniej zrodził się chory pomysł zniszczenia w następnym roku SP-15 i podtrzymania za pomocą klas 4-6 podupadającego w naborze Zespołu Szkół Nr 3 na długie lata. Naprawdę tego nie widzicie, czy nie chcecie zobaczyć? Wejdźcie na stronę ZS-3 i zobaczcie, ile tam jest oddziałów. Powtarzam, kierując się tylko rachunkiem ekonomicznym ukochanym przez prezydenta oraz rosnącym zapotrzebowaniem na przedszkola i żłobki, nie ma żadnego uzasadnienia dla funkcjonowania ZS-3. Licealistów bez najmniejszych kłopotów przejmują ZSO, ZS-2, ZSB-I, ZS-1 oraz szkoła społeczna. Nawet w okresie wyżu od 2025 roku ta struktura przyjmie bez żadnego problemu wszystkich chętnych gimnazjalistów. W przypadku G-3 to nikt, poza dyrektor ZS-3 oraz nauczycielami tego zespołu nie uroniłby łzy nad przeniesieniem gimnazjalistów do innych gimnazjów na terenie miasta tj. pobliskiego G-6, G-1, G-4, G-2 oraz G-8. Wszystkie te szkoły mają duże budynki i każda z nich jest przygotowana na przyjęcie dodatkowych oddziałów. I tak obecnie połowa absolwentów SP-15 nie wybiera swojego obwodowego G-3, tylko uczęszcza do innych oddalonych żorskich gimnazjów. Tyle, że o tym nikt nie chce głośno mówić. Ciekawe dlaczego? Wracam do dwóch pomysłów, które nie niszczą SP-15. Pierwszy to żłobek w skrzydle ZS-3, na który podobno nie chce się zgodzić dyrektor ZS-3 lub przeniesienie administracji PUPu z Korfantego i zwolnienie na żłobek tego budynku, który był budowany z przeznaczeniem na przedszkole. O tym mówcie głośno i pytajcie, dlaczego, jak rzep psiego ogona prezydent uczepił się idei zniszczenia SP-15 poprzez wyrzucenie klas 4-6 do budynku ZS-3, co za rok będzie skutkowało wchłonięciem przez ZS-3. Przecież od razu widać, że to koncepcja pani dyrektor ZS-3 i to ona prawdopodobnie rozdaje karty, a która to nie miała żadnych podstaw demograficznych, aby tracić pieniądze i remontować te wymienione wcześniej 15 sal ? tak powiedziała osobiście w jednym z komentarzy. Co nią kierowało, że z własnych środków wyremontowała te sale? Czyżby już wcześniej znała plany tego żenującego pomysłu, po cichu przekazanego na spotkaniu przed posiedzeniem rady miasta, na której prezydent ani słowem nie wspomniał komukolwiek z radnych o tym pomyśle. Otwórzmy oczy i walczmy o utrzymanie SP-15 w istniejącej formie. Nie dla siebie, tylko dla naszych dzieci. Jeżeli do tego dopuścimy to za chwilę klasy 4-6 SP-1 zostaną wchłonięte przez Miarkę i blaszany budynek zwolniony np. na przedszkole, za chwilę klasy 4-6 SP-3 wchłonięte przez G-2, a tym samym przedszkole na 700-lecia zwolni budynek i przejdzie do SP-3. Bez oglądania się na tragiczne w skutkach aspekty społeczne takich decyzji pan prezydent będzie spłacał długi Żor, a dokładniej długi poronionych pomysłów pawilonu ogniowego i świńskiego miasteczka, kosztem naszych dzieci. Ktoś dobrze zauważył to, że prezydent bez mrugnięcia okiem mógł zwiększyć koszty beznadziejnego monstrum ogniowego prawie 5-krotnie, z początkowego 1mln naszych pieniędzy do finalnie prawie 5mln, a teraz brakuje mu do dostosowania pomieszczeń dla żłobka? Woli zniszczyć SP-15, czy też może przy okazji zapewnić na długie lata zatrudnienie tylko dla nauczycieli ZS-3? Zastanówmy się dobrze, bo prawdopodobnie zostaliśmy wmanipulowani w jakąś nieczystą grę!

~Ciekawy (2011-06-22 08:34:01)

Jeżeli już dyskutujemy o oświacie w naszym mieście, to proszę mi wytłumaczyć, dlaczego wszyscy rozpływając się nad poziomem i jakością nauczania w naszych podstawówkach zapominają, że w 2010 roku na 36 powiatów na śląsku wyniki sprawdzianu klasyfikowały nas na 5 miejscu od końca, a w 2011 na 6 miejscu od końca. Może trzeba zastanowić się, jak dzieci są uczone, a nie gdzie?

~Zbulwersowana (2011-06-22 09:28:52)

To nie jest dobry pomysł..ja chodziłam i do SP-14 a potem do Gimnazjum, ale wiem że młodzież sie teraz bardzo zmieniła i nie jest dobrym pomysłem posłanie dzieci klas 4-6 do budynku wraz z gimnazjalistami. Ponadto trzeba podkreslić że jest tam niewiele sal gimnastycznych i już liceum z gimnazjum mają w tym zakresie "dość" ciasno a tutaj jeszcze dodatkowe klasy w tym sportowa z podstawówki która ma duzo zajęć na sali, kolejny problem to brak stołówki i świetlicy w budynku byłej 14-stki.

~:) (2011-06-22 09:55:27)

Chyba jednak protesty rodziców i dzieci zostały wysłuchane i dzieci zostaną w swojej szkole :)

~, (2011-06-22 11:30:47)

no pewnie pani nauczycielko z sp 15 hihi

~mimi (2011-06-22 12:44:37)

"W takim razie niewiele rozumiesz, w tym także tego, że na forach nie piszę się drukowanymi literami".

Być może nie wiele rozumiem i nie chce tez w trącać się w chorą politykę, nie interesuje mnie kto kogo popycha by coś uzyskać.
Interesują mnie tylko miejsca dla dzieci w przedszkolach i w żłobkach. Jeśli nie ma innego wyjścia to ja przyjmuje to jakie jest, ponieważ nie zapłacę za miesiąc w przedszkolu prywatnym 600 za 8 godz dziennie.
Jeśli potraficie przewalczyć, strajkować, pisać petycje o zmianę planów to to róbcie.
Jeśli chodzi o "świńskie miasteczko" to nie rozumiem czemu niby jest takie złe...dlaczego may jeździć do Zatoru, Chorzowa, Inwałdu z naszymi dziećmi skoro można je zabrać do żorskiego miasteczka.
Uważam, że to akurat jest dobry pomysł.
Jeśli chodzi o "ogień..płomień czy coś tam" to nie popieram tego, uważam, że to są wyrzucone w błoto pieniądze.

A CO DO MOJEGO PISANIA - NIGDZIE NIE PISZE, ŻE MA BYĆ Z MAŁEJ LITERY, WIĘC WYBACZ ALE BĘDĘ PISAĆ TAK JAK MI WYGODNIE.

MAM NADZIEJĘ, ŻE SPRAWA ROZWIĄŻE SIĘ POMYŚLNIE DLA NAS WSZYSTKICH. A NAJBARDZIEJ DLA DOBRA DZIECI.

POZDRAWIAM

~mimi (2011-06-22 12:55:17)

Nawiązując jeszcze do dzisiejszej młodzieży, zgadzam się tym, że jest ona inna niż kiedyś. Niestety wystarczy dokładniej się przyjrzeć i można zauważyć niejednokrotnie winę ponoszą rodzice.

~omg... (2011-06-22 13:15:12)

Netykieta ? zbiór zasad przyzwoitego zachowania się w Internecie, swoista etykieta obowiązująca w sieci
(...) Dla usług interaktywnych (IRC, komunikatory, czaty, fora dyskusyjne na stronach WWW): (...)
- zakaz ciągłego pisania wielkimi literami (źródło wikipedia)
"Nie pisz bez potrzeby dużymi literami, gdyż oznaczają one raczej krzyk i nie nadużywaj tego." (źródło netykieta.dlawas.net)
pozdr




one raczej krzyk i nie nadużywaj tego.

~postronna (2011-06-22 14:16:59)

Ludzie nie manipulujcie informacjami i nie twórzcie teorii spiskowych kto z kim i co ustalił. Niedobrze się też robi jak się wzajemne oczerniają nauczyciele - ludzie wykształceni? Każdą szkołę można zmierzyć wynikami uczniów A sugestie jakie to chamstwo chodzi do ZS3 są niesmaczne, nawet dla osoby postronnej

~Emeryt (2011-06-22 17:30:47)

Wiem w tej sprawie nie wolno mi już zabierać głosu , ale jak czytam te teksty to pytam ludzie dlaczego się tak opluwacie , ! moja propozycja:
- budynek na os. Korfantego PUP i budynek na Ks. Władysława MOPS po przedszkolu k. bloku nr 6, to te Wielkie Instytucje przenieść na Sikorskiego do częśći szkoły gdzie aktualnie jest COP i wiele innych stowarzyszeń

~:):):) (2011-06-22 18:21:04)

Proponuję się zastanowić nad tym co się pisze a jeżeli już się udziela takich ,,mądrych" rad jak osoba pisząca
,,~do mimi i do wszystkich! " to należy zrobić tak jak Pani dyr.Ostrowska podpisując się , oczernianie kogoś anonimowo to zwykłe tchórzostwo. I to jest wychowawcze dla dzieci z SP -15?

~obserwator (2011-06-22 18:30:40)

Panie Emeryt - budynki, które Pan proponuje nie nadają się już dla maluszków.
Pomieszczenia są małe i wymagałoby to ogromnego remontu.
Najlepszym rozwiązaniem tego problemu (według mnie) byłyby puste pomieszczenia w Hospicjum na os. Sikorskiego. Niedawno pisano, że połowa sal jest pusta. Zamiast rozbudowywać Hotel Żory, czy innych inwestycji zaplanować budowę obok Hospicjum nowego żłobka o nowoczesnych standardach, a w tym czasie puste sale w Hospicjum gościłyby maluszki.
Co wy na to ?

~Monika (2011-06-22 18:42:22)

Dobra decyzja. Zapełnić częściowy pustostan i taniej a będą wszyscy zadowoleni

~Magdalena (2011-06-23 08:54:34)

Ja również chodziłam do SP-14.Będąc pierwszakiem itd jakoś przeżyłam to że były tam dużo starsze dzieci.Nie róbmy z naszych dzieci takich sierot ,ja wierze że dadzą sobie rade.Drodzy rodzice troche wiary w te nasze maluchy, będzie dobrze :)

~dtfytddrytdf (2011-08-10 10:40:27)

Ja to bym zjadł batona


Aby dodać komentarz musisz się zalogować!

Nie masz konta? - zarejestruj się


© 2006-2024 Fundacja Sztuka, Gazeta Żorska  |  e-mail: gazeta@gazetazorska.pl, portal@gazetazorska.pl           do góry ^
Industry Web Zarządzaj plikami "cookies"