Baza firm

Ogłoszenia

Auto salon

Kino

Konkursy
Niedziela, 22 grudnia 2024 r.  Imieniny: Honoraty, Zenona

Mokate zwiększa sprzedaż - nie po raz pierwszy

18.06.2012
Mokate zwiększa sprzedaż - nie po raz pierwszy

W segmencie kaw ziarnistych premium, sprzedaż Lavazzy marki Mokate bije kolejne rekordy. Według danych za ostatni styczeń i luty, firma zwiększyła sprzedaż tej kawy o  45% w porównaniu do roku ubiegłego.

- Na taki wynik składa się znajomość rynku i jego potrzeb oraz doskonale działająca sieć dystrybucji. Z naszych atutów potrafimy stworzyć miks, który przekłada się na rynkowy sukces - podkreśla Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate SA.

Autoryzowanym dystrybutorem kawy Lavazza, firma z Ustronia została w styczniu 2011 roku. Już pod koniec roku udział włoskiej marki, dystrybuowanej przez Mokate, w tej kategorii osiągnął,blisko 13,5%, co wartościowo daje wysokie, drugie miejsce w kategorii kaw ziarnistych.

- To nie koniec naszych możliwości - na rynku jest jeszcze sporo miejsca dla Lavazzy. Chcemy systematycznie wchodzić w nowe obszary z już znanymi oraz nowymi, innowacyjnymi produktami. Nieustannie analizujemy trendy rynkowe i oczekiwania konsumentów. Definiujemy je i zagospodarowujemy – zapewnia Sylwia Mokrysz
Struktury sił sprzedaży grupy Mokate pokrywają obszar całego kraju, a ich logistycznym wsparciem jest bardzo liczna i nowoczesna flota oraz doskonała lokalizacja magazynów dystrybucyjnych.

Analitycy szacują, że w 2011 roku wartość rynku kawy w Polsce wyniosła około 3,15 mld zł, przy sprzedaży blisko 80,5 tysiąca ton. Udział kaw premium w sprzedaży kawy według różnych źródeł waha się od 10 do 15%. Rynek kaw premium rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Wysoka sprzedaż ciśnieniowych ekspresów do kawy znajduje swoje odbicie w popycie na kawę ziarnistą premium. Ale zyskuje też kawa mielona z tej samej półki. Każdy procent udziału ma wartość kilkudziesięciu milionów złotych.

- Chcemy nie tylko dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia rynkowego i preferencji konsumenckich. Wyprzedzamy je, a nawet inicjujemy – udowodniliśmy to już wielokrotnie. Współpraca z Włochami to jeden z elementów naszej strategii – podsumowuje Teresa Mokrysz, współwłaścicielka grupy Mokate.

Rok 2011 grupa Mokate zakończyła jako lider rynku kaw ziarnistych i wicelider na rynku czekolad do picia i miksów kawowych. Mokate Cappuccino od 20 lat pozostaje absolutnym liderem w tej kategorii. Podobnie na rynku herbat, gdzie z sięgającymi łącznie 20% udziałami w rynku herbat, jest jednym z jego liderów - z silną pozycją na rynku herbat popularnych i systematycznie rozbudowywaną pozycją na rynku herbat premium. Na eksport trafiło ponad 63% sprzedaży ogółem, która przekroczyła w 2011 roku 600 mln złotych.
Po zakończeniu realizowanego programu rozbudowy, zdolności produkcyjne zakładów w Żorach i Ustroniu zwiększą się o około 25 proc. r.

 

 



Aby dodać komentarz musisz się zalogować!

Nie masz konta? - zarejestruj się


© 2006-2024 Fundacja Sztuka, Gazeta Żorska  |  e-mail: gazeta@gazetazorska.pl, portal@gazetazorska.pl           do góry ^
Industry Web Zarządzaj plikami "cookies"