Jak wynika z badań rynkowych, herbata "Minutka" w opakowaniach zawierających 100 saszetek, na przełomie roku 2011 i 2012 zdobyła 7,1 proc. ilościowych udziałów w rynku. Tym samym wysunęła się na pozycję lidera wśród herbat czarnych, a jej producent umocnił się na pozycji wicelidera tego segmentu rynku w kategorii ilościowej, pozostawiając daleko w tyle konkurencję.
Warto podkreślić, że wynik ten „Minutka” uzyskała w sytuacji, gdy zarówno wartościowo, jak i ilościowo spada rynek herbat czarnych w Polsce. Minutka ma bardzo wysoką ustabilizowaną dystrybucję numeryczna i ważoną. – Doskonała jakość, atrakcyjna cena i sprawna dystrybucja to atuty, które jak pokazują wyniki skutecznie wykorzystujemy – podkreśla Sylwia Mokrysz z zarządu „Mokate”.
Z ostatnich danych rynkowych wynika, że rynek herbaty, jako całość lekko spada zarówno wartościowo, jak i ilościowo. Największy spadek zanotowały herbaty czarne - to ten segment przyczynia się do zmniejszenia sprzedaży herbat na polskim rynku.
- Herbata czarna to obecnie największy segment wśród herbat - zajmuje 45 proc. rynku w Polsce. Pomimo spadków sprzedaży pozostaje liderem - mówi Sylwia Mokrysz. - Ostatnio zauważamy jednak zdecydowane zwrócenie się konsumenta w kierunku herbat owocowych i zielonych. Rynek herbat owocowych rośnie dość dynamicznie.
Herbaty "Minutka" są od lat jednymi z najlepiej sprzedających się herbat w Polsce. Linia „Minutek” składa się z herbat czarnych, zielonych, earl grey i kilkunastu wariantów owocowych.
Grupa „Mokate” jest jednym z największych producentów kawy rozpuszczalnej i herbaty w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Miniony 2011 rok był kolejnym, który grupa „Mokate” zakończyła z kilkunastoprocentowym wzrostem sprzedaży. Wyniósł on około 60 proc. przychodów. Od 1 stycznia 2011 roku „Mokate” jest Autoryzowanym Przedstawicielem producenta kaw Lavazza.
Po zakończeniu realizowanego obecnie programu rozbudowy, zdolności produkcyjne „Mokate” w Żorach i Ustroniu zwiększą się o około 25 proc.