Eksportowa aktywność Mokate po raz kolejny spotkała się z prestiżowym dowodem uznania.
Mowa o tytule „Lider Polskiego Eksportu 2013” przyznanym Mokate Sp. z o. o. w Żorach przez Stowarzyszenie Eksporterów Polskich. Wręczenie nagród odbyło się 17 czerwca podczas IX Konferencji Programowej Stowarzyszenia Eksporterów Polskich. Komentując otrzymanie nagrody, Adam Mokrysz z zarządu Mokate powiedział m.in.: - Cieszy mnie niezmiernie uznanie fachowców. Eksport był, jest i będzie priorytetem grupy Mokate. Aktualnie koncentrujemy się na krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz rynkach Dalekiego i Bliskiego Wschodu. W nieodległej perspektywie obszar naszego zainteresowania poszerzy się jeszcze bardziej. Mało osób wie, że polskim przebojem eksportowym jest kawa (wzrost eksportu od momentu wejścia Polski do UE o 722 proc.) i herbata (wzrost o 436 proc. w ostatnich siedmiu latach), w czym Mokate ma znaczący udział. - Nie było to łatwe - komentował Adam Mokrysz. - Konsekwentnie realizujemy nasze plany eksportowe, co daje wymierne efekty. Nasza strategia opiera się one na czterech filarach – innowacji produktowej, dywersyfikacji oferty, budowaniu synergii między produktami dla rynku detalicznego i B2B oraz na budowaniu w każdym kraju sieci sprzedaży w oparciu o lokalny personel. - Mokate eksportuje dziś nie tylko kawę i herbatę, ale także półprodukty z mleka, w tym spieniacze i zabielacze wykorzystywane przez firmy spożywcze. W ciągu ostatnich trzech lat stały się one lokomotywą sprzedaży zagranicznej tej polskiej firmy.
Info: W.B.
na zdjęciu: Adam Mokrysz