Niezwykle profesjonalne podejście do tematu, uwzględnienie trendów panujących na rynku, szczegółowa analiza cen, właściwy dobór kanałów i narzędzi komunikacji marketingowej oraz innowacje na skalę światową – studenci biorący udział w konkursie „Kreuj z Mokate” wykazali się ponadprzeciętną znajomością branży i bardzo pozytywnie zaskoczyli kapitułę konkursową. Najlepsi z nich odebrali nagrody i wyróżnienia, a także odwiedzili siedzibę Mokate.
Na zdj. Prezes Adam Mokrysz wręcza nagrody lauteatom konkursu Kreuj z Mokate.
Współpraca się opłaca
Konkurs Kreuj z Mokate to wyjątkowa forma współpracy z uczelniami wyższymi i sposób na ponadprzeciętne zaangażowanie studentów. Zadanie konkursowe zakładało opracowanie koncepcji nowego produktu, który będzie „zachwycał”, a także stworzenie propozycji kampanii marketingowej „360” dla marki Mokate i jej produktów. Uczestnicy nadesłali ponad 30 projektów. Autorami byli m. in. studenci Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Uniwersytetu Śląskiego, Politechniki Śląskiej czy Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. – Współpraca z uczelniami jest bardzo ważną częścią działalności Mokate. Czujemy się odpowiedzialni nie tylko za stabilne miejsca pracy w naszych firmach, ale także za warunki życia i nauki naszych obecnych i potencjalnych pracowników. Dzielenie się naszym doświadczeniem, organizacja tego typu konkursów, wspieranie różnych inicjatyw i fundowanie staży dla studentów, to dla nas coś oczywistego. Zwłaszcza, że korzysta na tym również Mokate, bo kreatywność studentów jest przeogromna – powiedział dr Adam Mokrysz, CEO Grupy Mokate.
Uczestnicy spotkania biorą udział w warsztatach.
Matcha Latte, Mokate Veganccino i chwila przyjemności
Potwierdził tę tezę konkurs „Kreuj z Mokate”. Biorąc pod uwagę innowacyjność pomysłów, dopasowanie do marki Mokate, realność wdrożenia oraz wyróżnienie na tle konkurencji, Jury Konkursowe postanowiło nagrodzić projekty:
- w kategorii Produkt: „Matcha Latte” autorstwa Sary Lament-Hamodi i Łucji Konopki. Pracę wyróżnia pełne, profesjonalne podejście do tematu, co sprawia, że koncepcja uwzględnia trendy panujące na rynku, obejmuje badanie zainteresowania konceptem, analizę cen, także analizę struktury produktu wraz z wpływem na cenę oraz propozycję opakowania.
- w kategorii Kampania 360: „Chwila przyjemności” autorstwa Natalii Siejki. Siłą tej pracy jest właściwy dobór kanałów i narzędzi komunikacji marketingowej, głównie poprzez media społecznościowe i współpracę z uczelniami oraz przedsiębiorstwami takimi jak warszawskie metro.
Nagrodzone zostały również projekty „Mokate Veganccino” w kategorii Produkt oraz „Wszystko zaczyna się od kawy” w kategorii Kampania 360.
Mokate od kuchni
Autorzy wszystkich nagrodzonych projektów, Ambasadorzy Mokate na uczelniach oraz przedstawiciele AIESEC – jednej z największych międzynarodowych organizacji studenckich, mieli okazję odwiedzić Mokate i poznać firmę od kuchni. Studenci degustowali szeroką gamę produktów Mokate – od kawy, po lody – zobaczyli jak wygląda proces produkcji i wzięli udział w warsztatach „Superprodukt Mokate”. – Jestem pod ogromnym wrażeniem technologii używanej w Mokate. Osoby z zewnątrz nie mają pojęcia jak innowacyjne rozwiązania są tam stosowane. To w pewnym stopniu bardzo pozytywne zaskoczenie, że w polskiej firmie panują standardy międzynarodowe – powiedziała Natalia Siejka, jedna z uczestniczek konkursu.
CEO Mokate, Adam Mokrysz podkreśla, jak bardzo inspirujący są młodzi ludzie. – To osoby bez żadnych barier, nie tworzą w sobie żadnych wizji związanych z trudnościami. Ich pomysły były „czyste”, ciekawe i co najważniejsze, związane z naszym portfolio. Otwarcie na ich informacje i propozycje pozwoli nam zdecydowanie dotrzeć do tej dużej przecież grupy ludzi. Studenci idealnie wkomponowali się w tożsamość Mokate, jednocześnie wnosząc innowacyjne rozwiązania – chwalił uczestników konkursu Prezes Grupy Mokate.
Spotkanie ze studentami z pewnością zaowocuje!
Uczestnicy spotkania zwiedzają fabrykę Mokate w Żorach.
red.