Popularna herbata Mokate - „Minutka”, znalazła się w pierwszej trójce najlepszych i najbardziej dochodowych produktów FMCG z punktu widzenia detalistów. Badania z cyklu „Towar Roku” przeprowadziła firma Millward Brown SMG/KRC na zlecenie wydawcy czasopisma „Detal Dzisiaj”.
W tegorocznym konkursie „Towar Roku” w kategorii herbaty detaliści wymienili 52 towary. Za jedną z najzyskowniejszych uznali herbatę „Minutka”. Produkt Mokate zajął trzecie miejsce w kategorii supermarketów, dużych, średnich i małych sklepów spożywczych oraz zlokalizowanych na wsi, w miastach do 100 tys. i w miastach od 100 do 250 tys. mieszkańców.
Herbaty sygnowane marką „Minutka” są jednymi z najlepiej sprzedających się ekspresowych herbat czarnych i earl grey w Polsce. Obecnie herbaty „Minutka” (czyli herbata czarna, owocowa, herbaty smakowe oraz earl grey) zajmują ponad 9 proc. rynku pod względem ilościowym, a pod względem wartościowym około 4,5 proc. Warto tutaj zaznaczyć, że herbata ta jest obecna w ponad 90 proc. tradycyjnych sklepów spożywczych w Polsce.
W 2009 roku sprzedaży herbat Mokate na rynku krajowym wzrosła o ponad 20 proc. Pozwoliło to umocnić się firmie na drugiej pozycji wśród krajowych producentów, zarówno w wymiarze ilościowym jak i według wartości.