Należąca do grupy Mokate marka Loyd otrzymała wyróżnienie Superbrands Created in Poland 2013. Badanie, które wyłoniło laureatów przeprowadziła Pracownia Badawcza GfK Polonia na próbie 15 tysięcy respondentów.
Organizacja Superbrands powstała w 1994 roku w Wielkiej Brytanii, 10 lat później pojawiła się w Polsce. Obecnie działa w 87 krajach na całym świecie. Superbrands Created in Poland to dodatkowy konkurs Superbrands przeznaczony wyłącznie dla marek, które powstały nad Wisłą. Wyróżnienie w konkursie otrzymują te z nich, które w badaniu konsumenckim zostały ocenione powyżej średniej dla danej kategorii.
Kryteriami branymi pod uwagę w badaniu były znajomość marki oraz deklarowana skłonność do ich polecenia. Loyd została wyróżniona w kategorii napoje. – Systematycznie i konsekwentnie budujemy siłę naszych marek – podkreśla Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate SA. – Tutaj nie ma mowy o przypadku czy działaniach happeningowych. Wykorzystujemy do tego wszystkie odpowiednie narzędzia, dobierając je umiejętnie i z umiarem. Stawiamy na dialog z klientem i konsumentem, dostrzegając w owej komunikacji drogę do trwałości relacji i interakcji, które w ostatecznym rozrachunku tworzą siłę marek handlowych Mokate.
Loyd to linia starannie wyselekcjonowanych i dobranych herbat, które tworzy niezwykłe kompozycje smakowe. Twarzą herbat tej marki jest Justyna Steczkowska. Wizerunek piosenkarki ma podkreślać niepowtarzalny smak i jakość produktów. Kolejnym atutem są saszetki w formie piramidek.
Kawy, herbaty i produkty Mokate dostępne są w ponad 80 krajach, m.in. w Arabii Saudyjskiej, Japonii, Indonezji, Malezji, Arabii Saudyjskiej i Dubaju. Tradycyjnie w centrum uwagi firmy pozostaje jednak Europa Środkowo-Wschodnia i rynek europejski o potencjale ponad 600 mln klientów.
Grupę Mokate tworzy dziewięć firm w kraju i za granicą. Firmy dostarczają produkty na wszystkie kontynenty i zatrudniają prawie 2 tys. osób. W 2011 i 2012 roku udział eksportu kolejny rok z rzędu przekroczył połowę przychodów ze sprzedaży ogółem. Całkowita wartość sprzedaży to 0,6 mld zł. Od 1 stycznia 2011 roku Mokate SA jest autoryzowanym przedstawicielem producenta kaw Lavazza.