- System kolejkowy zapewnia lepszą organizację pracy i wyższy standard obsługi klienta. Dodatkowo pozwala na ograniczenie kontaktów z innymi, zgodnie z obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa. Klienci unikną niepotrzebnych stresów związanych z oczekiwaniem na obsługę - mówi Krystyna Porwolik, kierowniczka Referatu Komunikacji Wydziału Spraw Obywatelskich.
Bby internetowo zarezerwować wizytę w Wydziale Spraw Obywatelskich, należy skorzystać z formularza dostępnego TUTAJ. Następnie, należy wskazać rodzaj sprawy, którą chcemy załatwić, wybrać datę i godzinę wizyty, i wypełnić wymagane pola. System pozwala na wybranie jednej z czterech usług: Rejestracja Pojazdu, Prawa Jazdy, Dowody Osobiste, Ewidencja Ludności. Po kliknięciu pola „Zarezerwuj” wyświetli się potwierdzenie i numer rezerwacji. W przypadku wpisania adresu email, potwierdzenie zostanie wysłane na skrzynkę mailową.
W dniu zaplanowanej wizyty, należy w budynku Urzędu Miasta Żory przy Rynku, przed umówioną wizytą, pobrać bilet, wpisując numer rezerwacji na automacie biletowym przed głównym wejściem do Wydziału Spraw Obywatelskich. Po wpisaniu numeru rezerwacji automat wydrukuje bilet, z którym należy oczekiwać na wywołanie numeru. Numer biletu wyświetli się na ekranie nad odpowiednim stanowiskiem obsługi i będzie wywołany przez pracownika urzędu. W przypadku niezgłoszenia się klienta do wyznaczonego stanowiska, bilet zostanie anulowany.
Godzina rezerwacji wizyty jest określana orientacyjnie. Rozpoczęcie obsługi może ulec opóźnieniu, w zależności od zakończenia obsługi poprzedniego klienta. Przybycie po wyznaczonej godzinie spotkania i niewygenerowanie biletu przed wizytą, skutkować będzie automatycznym anulowaniem rezerwacji i utratą kolejki. W przypadku rezygnacji z umówionej wizyty, prosimy o anulowanie jej, korzystając z linka zamieszczonego w wiadomości mailowej, otrzymanej po dokonaniu rezerwacji. Umożliwi to skorzystanie z terminu wizyty innym oczekującym.
Klienci, którzy nie mają dostępu do Internetu, nadal mogą umawiać wizyty telefonicznie, kontaktując się z odpowiednim referatem. W tej sytuacji po przybyciu na umówioną godzinę, należy pobrać bilet w automacie biletowym, wybierając jeden z czterech rodzajów usług. Klienci oczekujący na wywołanie numeru biletu, mogą skorzystać z poczekalni.
Internetowy System Kolejowy:
Ewidencja ludności - tel. 32 43 48 109
Dowody osobiste - tel. 32 43 48 110
Prawa jazdy - tel. 32 43 48 107
Rejestracja pojazdów - tel. 32 43 48 103
Źródło: UM