Od sierpnia bilety elektroniczne na linie MZK w Jastrzębiu-Zdroju w komórce dostępne będą już u czterech operatorów. Do aplikacji „zBiletem” dołączą kolejne trzy: „SkyCash”, „mPay” i „moBilet”. Wszystkie są dostępne bezpłatnie w sklepach AppStore (system iOS – iPhone) i Google Play (Android).
Wystarczy zainstalować aplikację na swoim smartfonie, wybrać liczbę i rodzaj biletu oraz metodę płatności, sfinalizować transakcję i gotowe! Bilet wyświetli się na smartfonie. Oczywiście bez aktywnego internetu w telefonie operacja się nie powiedzie.
Zakup powinien być dokonany bezpośrednio przed rozpoczęciem podróży lub natychmiast po wejściu do autobusu. Ważność biletu można sprawdzić na kilka sposobów. Na prośbę kontrolera, pasażer pokazuje ekran smartfona z widokiem biletu zapisanego w aplikacji. Natychmiast wiadomo, czy bilet jest ważny i zarejestrowany. Drugi sposób to zeskanowanie przez kontrolera kodu QR biletu. W trzecim przypadku wystarczy wpisanie numeru PESEL pasażera w aplikacji kontrolerskiej. Ta forma kontroli jest możliwa tylko w przypadku biletów spersonalizowanych - okresowych. Podczas kontroli biletu ulgowego, pasażer zobowiązany jest okazać dokument potwierdzający uprawnienia do ulgi.
W wyjątkowych sytuacjach może się okazać, że bilet została kupiony jednak nie ma możliwości poprawnej jego weryfikacji (np. przerwane połącznie internetowe, problemy systemu bankowego, z którego usług korzysta pasażer). Wówczas warto zwrócić się do MZK o weryfikację. Sprawdzenie każdego z elementów operacji nie stanowi problemu. Jeśli okaże się, że brak biletu spowodowany jest sytuacją niezależną od pasażera, mandat zostanie anulowany.
red/źródło: MZK Jastrzębie-Zdrój